torsdag 8. september 2011

If you're happy and you know it!

Blåmerket, etter fugleangrepet, er fortsatt der. Etter at jeg fortalte denne opplevelsen til to-tre stykker, vet nå hele skolen det, men på den måten har jeg i alle fall fått mange til å le!

På lørdag dro jeg til Newcastle. Det hele var ment som en slags overraskelsesbursdag, og selvfølgelig møtte jeg bursdagsbarnet på togstasjonen. Jeg måtte leke litt dum utvekslingsstudent som tilfeldigvis skulle samme sted som henne, men heldigvis møtte vi de andre like etterpå. På togstasjonen fant vi fort ut at det ikke gikk noe tog, så vi måtte ta reservebuss. Den tok dobbelt så lang tid, menmen...

Vel fremme i Newcastle vandret vi først bare litt rundt uten et egentlig mål. De viste meg gågata og andre "viktige" steder, men så dro vi ned til kaia, der vi spiste Fish'n chips og masse frukt som Danii hadde tatt med seg. Det var en utrolig hyggelig dag!



På søndag var det farsdag i Australia, og i motsetning til Norge, så er det faktisk en ganske stor greie her. Alle kjøper masse gaver, og man skal være med faren sin denne dagen. Derfor lagde jeg frokost med hjemmebakte rundstykker. Vi dro også på markedet som er en gang i mnd, så nå vet jeg i alle fall hvor jeg kommer til å få tak i julegavene :D I tillegg dro vi først i lunsj til faren til vertsmoren min, og på kvelden kom familien til vertsfaren min på middag. Kan ikke akkurat si at vi fikk for lite mat den dagen...

De siste dagene har jeg vært syk, men jeg blir pleiet som et lite barn. I dag ventet et fruktfat, en varmeflaske, et glass juice, to tepper og blomster på meg da jeg våknet. Nesten så man vil bli syk, mehe :3 Men jeg er bedre igjen, så i morgen er det tilbake på skolen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar