torsdag 1. september 2011

Australske fugler...

... er noe for seg selv.

For det første kan man ikke akkurat si at de synger. De skriker nemlig. Først starter en, og når den er ferdig svarer den neste. Etter en stund skriker sikkert ti stykker, og da må man bare gi opp samtalen man er i gang med.

For det andre er det jo helt andre fugler her. Papegøyer flyr rundt, og diverse andre fugler vi bare kjenner fra dyreparken går rundt på plenen. Tror jeg blir like glad hver gang jeg ser en flott papegøye fly rundt, så alle tror nok at jeg er en smule gal.

For det tredje; de er farlige! Det lærte jeg i dag. Jeg var på golfplassen med vertsfaren min, siden han fortsatt har håp om at jeg en dag kommer til å lære. Plutselig ser jeg en fugl fly litt for lavt, og litt for fort i min retning. Den fløy mot meg akkurat som et fly. Jeg tenkte jo at den skulle svinge unna et par meter før meg, men neida! Den fløy rett inn i magen min O.o
 
Nå har jeg et stort blåmerke på magen. Stakkars lille meg.

1 kommentar: