lørdag 13. august 2011

Slitsomt å være utvekslingsstudent!


Mye har skjedd i løpet av den siste uka, og jeg kjenner at jeg kunne sovet i sikkert flere dager, men det har jeg jo ikke tid til!

På onsdag dro vi, vertsfaren min, de 4 fra PNG, og Anna fra Østerrike til Sydney. Vi var utrolig heldige med været, ettersom det var en av de eneste dagene uten regn, så vi hadde en utrolig flott dag! Dagen startet med toget til Sydney. Det hele tok over to timer, noe som var ganske kjedelig, men med litt søvn og prat fikk vi tiden til å gå. Vel fremme besøkte vi en av Rotaryanerene på kontoret hans, ettersom det er i 54 etasje på den nest høyeste bygningen i Sydney - vi hadde en utrolig utsikt! Det var første gang at de fire tok en heis, så det var nok litt skummelt, spesielt siden den ikke gikk så veldig sakte akkurat!


Videre dro vi ned til havna der vi så på Harbor Bridge og selvfølgelig operaen. Det var jo litt kult å se operaen siden den er så kjent, men egentlig trodde jeg at den var større enn det den var. Sydney er rett og slett en fantastisk fin by, og for dere som ikke har vært der anbefaler jeg dere å dra hit!


På fredag ble jeg invitert til å dra til "Australian Reptile Park" av Will og vertsfamilien hans, så endelig fikk jeg se noen av disse farlige dyrene som alle snakker om. I parken hadde de krokodiller, edderkopper, koalaer, masse reptiler og mye mer. Høydepunktet var vel da jeg plutselig skulle komme frem når de viste frem alle mulige dyr, og fikk hengt en diger kobra rundt halsen! 



I dag, lørdag, dro vi til Mayona Bay. Først padlet vi litt rundt i en stor innsjø, og etter det hoppet vi i strikk. Jeg kan ikke akkurat si at jeg hadde gjort det, om ikke alle hadde tvunget meg, men til slutt var det jo veldig gøy! Vi ble trukket opp i et tau, sikkert 20 meter, for så å slippe oss selv ned. Akkurat det var den verste biten. Vite at man trekker i en trå, og så faller man, menmen - nå er det gjort :D Senere på dagen dro vi på båttur ut på havet. Jeg må si at de første minuttene var veldig fine, etter det sovnet jeg, og våknet først da vi la til etter to timer. Ja, det er slitsomt å være utvekslingsstudent ;D

(Bilde kommer)


I dag er det bare to dager igjen, så drar de fire. I morgen er det "Goodbye BBQ", og jeg må virkelig si at jeg kommer til å savne dem utrolig mye! Det er selvfølgelig ganske slitsomt å passe på dem så mye, men jeg skjønner jo at det må være utrolig å gå fra en liten landsby i ingenting til stooore Australia.

- Beccy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar