fredag 19. august 2011

Regn, regn gå din vei!

Hola!

Etter at de fire fra PNG dro hjem på mandag, har dagene blitt litt mer normale. Jeg begynte å ta skolebuss, noe som betyr at jeg må opp ganske mye tidligere, og kommer hjem mye senere. Bussen plukker opp alle barna foran døra, og på ettermiddagen slipper den oss også av igjen der. Siden jeg bor rett ved en stor vei, betyr dette at jeg må ta en runde rundt, for så å komme tilbake på riktig side av veien - men jeg vil jo ikke bli påkjørt :) Om noen har sett hvordan stemningen er på en skolebuss på amerikanske filmer, ja, akkurat slik er det i virkeligheten! Alle kjenner alle, til tross for at vi kommer fra alle mulige skoler. Det er den samme bussjåføren hver dag, så han kjenner selvfølgelig også alle, og han er utrolig hyggelig!




I dag var det en skikkelig kjip Australsk vinterdag. Jeg vet ikke hvor mange "minus"grader det var, men det var sykt kaldt. Dere aner ikke hva jeg hadde gjort for å få lov til å gå i bukse og en god, varm jakke på skolen (spesielt siden klasserommene ikke blir varmet), men skoleuniform er tingen! I tillegg begynte det å regne mens jeg var på bussen hjem. Aldri i hele mitt liv har jeg sett så mye regn! Og til tross for at Adrian møtte meg med paraply etter 10 meter, så det ut som om jeg hadde dusjet med klær (og jeg overdriver ikke)! På nyhetene kom det også flomvarsler, så vi får se hvordan det ender.

Jeg var også med å spille golf igjen. Det er et slit å dra seg opp når det er så kaldt, men det er alltid veldig hyggelig når man først har kommet seg opp. Jeg fikk til et par bra slag i dag, men høydepunktet var den store kenguruflokken som hoppet rundt på banen, og to av dem hadde små kenguruer tittendes ut av magen! (Kameraet glemte jeg selvfølgelig)

Ellers håper jeg at alt står bra til med dere i Norge, og at dere koser dere på skolen (endelig er det deres tur også)! Nå er det bare fem uker igjen, så jeg også ferdig med førsteklasse :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar