tirsdag 23. august 2011

Pancakes!!

Hmmmmm! Det finnes ikke bedre enn frokostene her i Australia, og hver morgen er de en like stor overraskelse! 

Vel, på hverdagene er det som oftest "porridge", gryn eller toast, men i helgene er det noe nytt hver gang. Nå skal jeg ikke ramse opp alt, men jeg må bare dele denne fantastiske oppskriften, rett og slett fordi disse "pancakes" er utrolig gode!




1 1/2 cups milk
1 egg
2 tsp vanilla extract
2 cups self-raising flour (Self-raising flour = 1 cup plain flour + 1,5 tsp baking powder)
1/4 tsp bicarbonate of soda
1/3 cup sugar
25g butter, melted



Whisk milk, egg and vanilla together in a jug. Sift flour and bicarbonate of soda into a bowl. Stir in sugar. Add milk mixture. Whisk until just combined.

1/4 cup for each pancake. Cook. Eat. Nam!


Ellers har jeg det fortsatt topp! Siden de på skolen til min andre vertsmor har internasjonal uke, og en av klassene (year 5) hadde om Norge, dro jeg for å besøke dem i dag. Jeg ble selvfølgelig hullet med spørsmål, men de var utrolig søte! I dag hadde jeg også presentasjonen om meg og Norge på rotarymøtet. Jeg fikk sitte på "front table" under middagen og følte meg litt spesiell (mehe). Foredraget gikk utrolig bra! I etterkant ville de at jeg skulle synge "Ja vi elsker", men jeg klarte å vri meg unna.

Jeg var hos rådgiverene mine hele helgen, og sammen med dem dro jeg til Foster. Været var ikke helt på vår siden, men vi hadde allikevel en fin dag!

Håper alt står bra til i Norge! Beccy



3 kommentarer:

  1. ÅÅÅ, så supert! Jeg skal prøve ut oppskriften din snart!

    Jeg savner deg helt sykt, men det er fantastisk at du har det bra da. Jeg gleder meg til du kommer hjem igjen! <3

    Klem :)

    SvarSlett
  2. Gjør det, de er NAM! Savner deg også! (skype snart?) <3

    SvarSlett
  3. Du vil alltid være spesiell for meg <3

    SvarSlett