tirsdag 9. august 2011

Newcastle

Hei på dere!

Nå har jeg snart vært her i Australia i en måned. Til tross for at jeg savner alle dere i Norge utrolig mye, må jeg si at jeg ikke angrer på at jeg dro. Jeg har opplevd så utrolig mye, og mye mer står i vente. Jeg vet rett og slett ikke hvor de siste ukene har blitt av!?

På lørdag dro vi til Newcastle. Første gang at jeg tok tog i Australia, for dere som lurer på det, og jeg kan ikke akkurat si at jeg merket noen forskjell. I Newcastle dro vi først på en utrolig flott strand som jeg desverre ikke husker hva heter. Sanden var utrolig fin, og det knirket når man gikk på den! :D




De fire badet selvfølgelig igjen, men selv valgte jeg å ta meg en tur ut på brygga, siden det visst nok skulle være en veldig fin utsikt der - og det var det også!

Videre dro vi til en slags dyrepark, Black Batt Reserve. Man gikk på en sti gjennom området, og det var ikke sånn dyrepark atmosfære, så det var veldig fint. Mange fra Rotary kom, og igjen hadde vi en typisk Australsk BBQ. Jeg fikk se, men også klappe min første koala! Og en ting: de er mye søtere enn det de ser ut som på bilder!



På søndag dro vi til Newcastle igjen, men denne gangen for å se kampen mellom "Knights" og "Riders". Det var min første skikkelige football kamp, og det tok litt tid før jeg skjønte reglene. Men en ting som rett og slett var veldig annerledes i forhold til europeiske sportsgreier; i det "Riders" kom inn på banen, buet alle dem ut (det var på Newcastles hjemmebane), i tillegg kom det aboriginals inn på banen som skulle skremme dem før start ++ Ikke noe til sportsånd her altså! I tillegg fikk jeg møte spillerne etter spillet, og det var jo veldig kult :D



 


- Beccy


2 kommentarer:

  1. Do the Knights also perform a Haka before the match - as nice as that of the All Blacks?
    http://www.youtube.com/watch?v=8eGCsEQ15L4

    SvarSlett
  2. No, but some Aboriginals performed something like that :)

    SvarSlett