mandag 18. juli 2011

Winter Wonderland in Sydney

G'day mate!

I dag dro vertsfamilien og jeg til Sydney. Vi skulle hovedsakelig hente to jenter fra Papa New Guinea som skal være her i 4 uker, men de tenkte at de kunne vise meg litt av byen når vi først var der.

Siden jeg skal til Sydney neste helg for å se på de klassiske tingene som f. eks operaen, valgte de å vise meg litt andre ting i dag. Det hele startet med at vi tok oss en tur på "Sydney fish marked", sånn at jeg skulle føle meg litt som hjemme i Norge. Jeg har aldri sett så mye fisk på en gang!



Siden vertsfaren min er et lite matvrak måtte vi selvfølgelig ta oss en liten snack. Det ble et fat med diverse fisker, reker, skjell ++. - Veldig godt :)

Etter fiskemarkedet dro vi videre til Darling Harbor der de viste meg China Town og et digert marked.

Sydney

Til tross for at det er veldig kaldt her, tok vi oss en tur på Bondi Beach, og overraskelsen var stor da vi plutselig så en skøytebane midt på stranda. Det var veldig søtt hvordan de hadde prøvd å skape litt vinterstemning med små grantrær, såpe som snø, små boder, og noen elger. De lurte selvfølgelig med en gang på om ikke jeg hadde lyst på en "Bratwurst", men jeg takket nei, så vi tok oss en kopp kaffe istedenfor.

Bondi Beach

Skøyting på stranda!



Bratwurst


Til slutt viste de meg Moderntown (området rundt universitetet), der vi spiste kveldsmat på en Thai-restaurant. Så var tiden inne for å hente de to jentene fra flyplassen. Dere kan kanskje tenke dere at Papa New Guinea ikke akkurat er det mest moderne stedet i verden. Så jentene har aldri sett en dusj, en do, tatt på seg bilbelte, tatt fly, og mye mer - så reisen, og hele oppholdet blir nok et utrolig eventyr for dem!

I morgen skal jeg ta en titt på skolen min, og det er nok litt kjipt å tenke på at jeg i Norge ville hatt ca 4 uker til med ferie, menmen!

Hilsen Rebecca :)

8 kommentarer:

  1. Søtt, jeg vil også gå på skøyter på stranda! :)
    Kos deg på skolen i morra! Klem

    SvarSlett
  2. Du kan jo bare tenke på at vi har sommerferie mens vi er her nede da;) Det blir digg!
    Lurer forresten på om du bytter skole når du bytter familie, eller går du på den samme skolen hele året?

    SvarSlett
  3. Ja, det er ikke akkurat så ille med 3 sommerferier på 1 år! Alle familiene bor i dette området, så jeg skal gå på den samme skolen hele året :) Hvor i Australia bor du egentlig?

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Det er kjempefint å kunne lese hvordan du har det, Rebecca! En flott beskrivelse :) Hilsen fra Denver, Colorado

    SvarSlett
  6. Jeg bor i Maitland=) Det er litt uttenfor Newcastle

    SvarSlett
  7. Hei Rebecca! Så fin blogg du har :) Jeg reiser også på utveksling, men reiser ikke før om 23 dager (ja jeg teller ned... :P). Jeg skal til Maine - USA.

    Linker deg - så kan vi følge med på hverandres liv utenlands ;)
    - Guro

    SvarSlett
  8. Oi, jøss! Det gjør jo jeg også, hvilken skole skal du gå på? :)

    Hei Guro! Takk, jeg har lest litt på din også, og liker den veldig godt. Du burde virkelig glede deg, jeg har det i alle fall helt supert :)

    SvarSlett