lørdag 16. juli 2011

Ut på tur!

Heihei! Jeg lever fortsatt. Etter en reise på rundt 30 timer, er jeg endelig hjemme hos den første vertsfamilien min i Australia.

Det hele startet altså i går kl 03.30, da koffertene ble lasset inn i bilen, og jeg lukket husdøra vår for siste gang på et år. Det var ikke lett å dra fra de aller beste vennene man kan ha, men jeg vet jo at vi møtes igjen "snart".

Da vi ankom på Gardermoen møtte jeg de 4 andre utvekslingsstudentene som skulle til Australia gjennom Rotary, og kort tid etter satt vi på første fly, av totalt tre, mot Brussel.


Flyturene fra Brussel til Abu Dhabi og fra Abu Dhabi til Sydney gikk mye raskere enn det jeg hadde forventet. Vi fikk god mat, og med flere hundre filmer var det i alle fall nok av underholdning.



Etter ca 26 timer var vi vel fremme i Sydney. Akkurat da var den største sorgen å ikke få igjen kofferten, siden den så og si inneholdt alt jeg eide, og gleden var stor da jeg endelig så den på bagasjebåndet. Det var litt styr å komme seg ut av sikkerhetsområdet siden det var egne køer for alt mulig, men vi fant frem til slutt.

Jeg skulle bli hentet av de to første vertsfamiliene mine, og da vi gikk ut av døra og så alle de menneskene som skulle hente noen, var den første tanken som slo meg; "Tenk om jeg ikke finner familien!?" Bare to sekunder senere slapp jeg å tenke mer på det. På første rad så jeg fire smilende Rotaryanere med en stor plakat "Welcome Rebecca". Sammen satte vi oss på en liten kafé og pratet litt om både ditt og datt. Vertsfaren min fortalte at en tidligere utvekslingsstudent hadde lagt på seg 21 kilo under oppholdet, og smilende dro han opp to esker med donuts og sa: "Det er best du starter nå, selv om det bare er to kilo hver måned!" Selv håper jeg at buksene fortsatt passer på vei hjem, så jeg har ikke helt planer om å bryte den rekorden ;)

Det tok ca to timer å kjøre hjem, og til ære for meg kjørte vi over Harbor Bridge der jeg for første gang fikk se operahuset. Da vi var fremme fikk jeg hilse på hundene deres, og fikk en liten omvisning i huset. Så var det rett i seng, og etter noen timer søvn er jeg nå lys våken, og skal stå opp om tre timer.

Hilsen Rebecca :)

4 kommentarer:

  1. Å FY FAEN!! 21kg!!! Nei.. Jeg skal IKKE legge på meg..!

    SvarSlett
  2. Herregud så fint at du kom vel frem! Du får kose deg masse og spise deg kjempefeit :) Også må du ha lykke til på skolen på mandag! Klem :)

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å få høre mer senere, og lykke til på skolen :) (Liker forresten at du fløy med Etihad. Etihad er best.) Syns vi skal få til en skype-date om ikke så veldig lenge (= når jeg har klart å hacke skole-pcen, sånn at jeg får lastet det ned, hehe)
    <3<3

    SvarSlett
  4. Haha, fantastisk! Det ser ut som du har et bra opphold! Jeg likte donutvitsen :-)

    SvarSlett