tirsdag 19. juli 2011

Første...

... skoledag. I dag hadde jeg min første dag på skolen. Det ble ikke så mye skole (ikke at det gjør meg noe), men jeg fikk hilse på lærerne mine, fikk se skolen, velge fag (engelsk, matte, kjemi, biologi, musikk og matfag), og sist men ikke minst fikk jeg skoleuniformen. Det var litt av et slit å få tak i den!

Chris er så søt!


Den første uniformen jeg fikk var beregnet for 16 år, men etter å ha prøvd den viste det seg at det sikkert hadde vært plass til to av meg i den, så de på kontoret fikk seg en god latter. Etter litt mer prøving og feiling  endte det til slutt med en uniform beregnet for 12 år. Jodaså... Enten er de størrelsene ekstremt store, eller så må tolvåringer i Australia være litt av noen kjemper!

Selv om blå ikke akkurat er min farge, er ikke uniformen i seg selv så aller verst. Skoene derimot! De er rett og slett fantastisk stygge. Skikkelige klompsko som de vi kjenner fra film, så det blir nok gøy å gå rundt i dem i 10 mnd.



... rotarymøte. Det var noe helt annet enn det jeg var vandt med fra Norge. For det første var de mye flere, og det hele virket på en måte litt mer ordentlig (ikke ta dette personelig kjære Bundefjorden). Alle hadde navneskilt, noe som gjorde det litt lettere for meg. I tillegg måtte man opp å snakke i mikrofon, noe som igjen var litt skummelt. MEN så kom dagens lille høydepunkt!

Jeg hadde sittet og pratet med en av medlemmene i sikkert en halv time. Vi pratet om alt mulig rart, og kom selvfølgelig til slutt inn på spørsmålet hvorfor jeg valgte å reise med Rotary. Da jeg så svarte at det hovedsakelig var fordi moren min er president i klubben jeg reiser med, så han bare rart på meg og spurte: "What? You aren't from Australia? I thought you were one of our outbound students!" - Siden jeg egentlig føler meg skikkelig dårlig når jeg snakker ble så utrolig glad da han sa det, og smiler like mye hver gang jeg tenker på det :D

Hilsen "Beccy with two different shoes" (mitt nye kallenavn her nede)

2 kommentarer:

  1. aww <3 jeg elsker at du har fått kallenavn på grunn av skoene dine!
    Savner deg kjempemasse, søta <3

    SvarSlett
  2. Savner deg også! Hver gang noen kaller meg det, tenker jeg på deg! :D <3

    SvarSlett