torsdag 21. juli 2011

High School i Australia

Hei på dere!

I dag var jeg på skolen for andre gang, og jeg må si at det egentlig er ganske trivelig!

Da jeg møtte opp på skolen på onsdag ble jeg møtt av to jenter som går U11 sammen med meg. De viste meg de ulike klasserommene og introduserte meg for alle lærerne jeg skal ha i år. Skolen er utrolig stor, og jeg skjønner virkelig ikke hvor hvilket klasserom er. Akkurat det er litt kjipt siden det bare er noen få minutter mellom hver time, men nå har jeg blitt kjent med en del folk, så de viser meg veien. Til tross for at det er kaldt, møtes vi ute i pausene, og alle ble i dag enige om at det virkelig måtte være en kald vinter i år, når til og med en fra Norge frøs!

Jeg som gledet meg til sommer og sol i Australia!


Jeg tror jeg aldri har ledd så mye på en første skoledag som det jeg gjorde her. I Australia vet de jo like lite om Norge, som det vi vet om Australia og andre land på denne siden av kloden. Jeg ble spurt så utrolig mange teite ting! F. eks:

- Har dere iPod i Norge?
- Har du facebook, vet du hva internett er? (Her svarte jeg at jeg aldri hadde hørt om det, men etter at de startet å forklare det til meg, skjønte de fort at jeg tullet)
- Har du en pc?
- Har du hørt om Harry Potter?
- Snakker dere norsk i Norge?
- Kan du gå over grensen til Sverige? Mitt svar: "Vi kan ikke gå, men vi pleier å ri på elger."

Dagens lille høydepunkt for de i "food tec." klassen min var nok en norsk enkroning. De datt jo nesten av stolen da de så at den hadde et hull i seg, og nå skal alle lage smykker av den :3

Jeg har fått mange spørsmål om hvordan det er å gå med uniform hver dag, så tenkte jeg å si litt om det: Jeg tror ikke jeg ville likt å gå i uniform gjennom hele skolegangen, men for et år er det helt greit, og egentlig litt gøy :P

- På morningen slipper man å tenke på hva man skal ha på seg.
- Vi som har blå skjorte (U11 og U12) har egne køer i kantina, egne doer ++
- Til neste år får vi "fotballdrakter" som en del av uniformen med et kallenavn, noe alle gleder seg veldig til!!
- Jeg har fått tre sett med uniform, så vi går ikke med det samme hver dag ;)


- Rebecca

2 kommentarer:

  1. "Snakker dere norsk i Norge"?
    wuuut?
    håper du har det fint, jeg savner deg <3

    SvarSlett
  2. hahahah, elsket spørsmålene deres!
    så bra at du har det fint og at du får deg venner :)
    kos deg masse <3

    SvarSlett