onsdag 27. juli 2011

Golf


I går hadde jeg en hektisk, men utrolig flott dag!

I Australia er det vanlig å ha sportsdager på skolen. Isteden for at hver enkelte klasse har en time sånn innimellom, har alle det samtidig. På skolen min har de denne på tirsdager fra kl 12, men siden U11 og U12 ikke har sport lenger, får vi fri!

Jeg ble altså hentet av vertsfaren min på skolen, siden jeg hadde bestemt meg for å bli med ham å spille golf. Jeg var jo veldig spent, siden jeg aldri har prøvd det, og egentlig hadde jeg ikke trodd at jeg noen gang skulle komme meg lenger enn minigolf. På vei til golfplassen fikk jeg en kjapp oppsummering av reglene, og like etterpå skulle jeg treffe min første ball. For å si det sånn, det tok sin tid før jeg traff. Etter ca 1000 slag bestemte vi oss for å spille videre fra den beste ballen (altså vertsfaren min sin), ellers hadde vi aldri kommet oss i mål. Jeg hadde det jo veldig gøy, men jeg tror at de som så meg må ha hatt det minst like gøy! 

Men det viste seg faktisk at jeg er litt flink! Jeg klarte nemlig, ikke bare en gang, å treffe den spikeren (tee) som ballen er på, og få den til å fyke mange meter, UTEN at ballen flyttet på seg. Det er godt gjort!

To gjester på golfplassen



Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre sånn "golfbil", så for meg var jo det et lite høydepunkt det også! Etter 2 timer på 6 hull, ga vi oss for dagen.

På kvelden dro jeg og vertsmoren min på en akustisk konsert til Bachelor Girl. Jeg hadde ikke hørt om dem før, men jeg likte i alle fall de akustiske versjonene veldig godt. Det var ingen stor konsert, og lokalet var skikkelig fint. Jeg glemte selvfølgelig å ta bilder, men nå har det seg slik at jeg skal på konsert der igjen på søndag, og da skal jeg huske kamera!

- Beccy

2 kommentarer:

  1. Er ikke Bachelor Girl oppløst? :P

    SvarSlett
  2. De var oppløst, men de spiller sammen igjen nå :)

    SvarSlett